Content marketing uitbesteden ? 

5 goede redenen om te kiezen voor uitbesteding van uw content marketing

Op zoek naar een bureau voor het uitbesteden van content marketing?

Content marketing door webcontent Marketing

Ondernemers die willen bouwen een sterke online positie kunnen niet zonder contentmarketing. Een goede contentmarketing vereist echter een aantal vaardigheden en vooral tijd. Als u uzelf het uitdenken en uitzetten van een content strategie wilt besparen, kunt u content marketing ook uitbesteden.


Veel bedrijven besteden de invulling van hun content marketing uit. Ondernemers geven daar een aantal goede redenen voor.


Dit zijn de 5 meest belangrijke: 


  • Content marketing uitbesteden bespaart tijd
  • Professioneel content talent in 1 klik met de duim beschikbaar
  • U krijgt het juiste verhaal niet verteld 
  • Het ontbreekt u aan tijd om regelmaat te kunnen garanderen
  • Uitbesteden is goedkoper dan iemand in dienst die alle talenten bezitten



5 ★★★★★ reviews

  • content marketing uitbesteden

    Titel dia

    Schrijf uw onderschrift hier
    Knop

Een goede beoordeling is ons veel waard! 


Wij streven naar 5 sterren reviews en verlangen naar het verkrijgen van hoge kwaliteitsbeoordelingen. We zetten al onze ervaring in voor uw SEO campagne en content marketing om een zo hoog mogelijk realistisch resultaat te verkrijgen, door het creëren van effectieve content voor (lokale en nationale) zoekmachine optimalisatie in Den Haag en tegenwoordig in heel Nederland en België.

5 goede redenen om content marketing uit te besteden

1. Webcontent marketing uitbesteden om tijd te besparen 

Contentmarketing bestaat niet alleen uit het bedenken van de strategische aanpak, maar voor een groot deel ook aan de creatieve invulling van de content. Ook monitoring welke content scoort of niet en mogelijk na verloop van tijd moet worden aangepast hoort bij contentmarketing. Alles bij elkaar slokt dit veel tijd. Tijd die veel MKB-ondernemers en ZZP helemaal niet hebben. Op een goede manier invulling geven aan online communiceren richting bezoekers en klanten is een specialisatie die vaak wordt onderschat. Wie content marketing serieus neemt, moet daar serieus tijd voor vrijmaken. Het loont zich dan ook vaak om content marketing uit te besteden. 



2. Het ontbreken van in-house content-talent

Om de juiste doelgroep te bereiken is het logisch dat de content zich ook gericht is op de juiste doelgroep. En die bevinden zich niet op één plek. Ook willen ze niet allemaal op gelijke manier aangesproken worden. Werkt voor de ene doelgroep, of het ene product een kort social-mediabericht goed, de andere doelgroep wil misschien liever een e-book over het betreffende onderwerp kunnen downloaden of op de website zelf de juiste informatie kunnen vinden. In die zin in content marketing maatwerk. Kunnen denken vanuit de doelgroep, en ‘dezelfde taal spreken’ is daarbij erg belangrijk. Wanneer uzelf of werknemers niet over de exacte vaardigheden beschikken om gerichte content te schrijven, is het logischer, sneller en effectiever om content marketing uit te besteden.
 

3. U krijgt het juiste verhaal niet verteld 

Moest u ook altijd naar woorden zoeken tijdens een sollicitatiegesprek of voorstelrondje tijdens een training of seminar wanneer de vraag gesteld werd: ‘Vertel eens iets over uzelf?’ De meeste mensen zijn hier niet zo goed in. Content marketing is het verhaal van uw bedrijf, product of dienst vertellen. En dat op heel veel verschillende manieren en via verschillende tools of kanalen. Krijgt u het juiste verhaal niet verteld? Bijvoorbeeld omdat u te veel denkt vanuit de ondernemer en niet vanuit de doelgroep? Dan is het een goed idee om uw content marketing activiteiten uit te besteden. Wij hebben de juiste ervaren mensen om uw verhaal over te brengen op de doelgroep.


4. Zelf geen regelmaat kunnen garanderen

Succes in contentmarketing staat of valt met regelmaat. Als het u niet lukt om blogartikelen, social media berichten, nieuwsbrieven of landingspagina's te publiceren in het geplande tijdvenster, zal het moeilijk zijn om een sterke aanwezigheid op internet op te bouwen. Content marketing uitbesteden betekent niet alleen dat u unieke content geleverd krijgt, maar ook dat u die regelmatig krijgt. 


5. Kostenbeheersing 

Kwalitatieve content marketing heeft een prijs. Maar de prijs van niet werkende content is hoger. Net als zelf uren inspiratieloos naar een beeldscherm staren. Door samen te werken met Webcontent Marketing haalt u voor een vast afgesproken bedrag content marketing experts in huis. Weten hoe u er online voor staat? Vraag een gratis SEO Analyse aan.

 

SEO Analyse

Content Marketing uitbesteden aan Webcontent Marketing:

content marketing uitbesteden

Branding en een goede online vindbaarheid? Wij helpen ondernemers doelen te bereiken met : 


  • Marketing & branding
  • Content marketing strategie
  • Social media content
  • Copywriting 
  • SEO
  • CRO


Content marketing strategie

Webcontent marketing is een strategie is een uitgestippelde route die u uitzet en volgt om resultaat te behalen uit content marketing. Ingewikkeld? Laten we het dan zo zeggen: ‘Wij helpen u om het maximale resultaat uit content te halen.‘ Content’ is hét toverwoord binnen online content marketing. Content betekent letterlijk inhoud. Alles wat je online met klanten en bezoekers communiceert valt eronder. Strikt genomen zijn chatbots en antwoorden die u geeft op recensies ook content.


Content marketing is dan ook een vorm van marketing waarbij het bieden van interessante, toepasselijke en nuttig informatie aan de doelgroep centraal staat. 

Social media content

Er zijn twee belangrijke social media regels:


  • Begin er niet aan omdat anderen het doen
  • Wees u bewust dat u een lange termijn relatie start


Sociale media is veel werk. Veel bedrijven starten met social media en starten direct met het promoten van een product of dient. Helaas komen ze er al snel achter dat niemand geïnteresseerd is om fan te worden. Het resultaat: de pagina wordt niet meer onderhouden want ‘het werkt niet’. Jammer. Want het is vaak de aanpak, en niet het aanbod, waardoor social media content niet werkt. Het uiteindelijke doel van een social mediastrategie is het opbouwen van een relatie met de doelgroep.


Precies dát is waar we ons op richten: met de juiste social media strategie en social media content helpen we bedrijven bij het opbouwen van een fanbase aan ambassadeurs die geïnteresseerd zijn in wat u te bieden heeft. 


Content marketing uitbesteden voor Social Media? Goed idee! 

We zorgen ervoor dat de content die gemaakt en geplaatst wordt aansluit bij de interesse van uw doelgroep. Alle berichten zijn uniek en op maat gemaakt. U beslist zelf op welke kanalen uw content gepost wilt hebben, maar we adviseren u ook graag. Meer weten over onze social media diensten? Lees dan hier meer over SMM, SMO of SMA.

Copywriting, meer dan alleen social media

Copywriting is het bedenken en schrijven van marketingteksten. Het doel van copywriting is: aandacht te trekken, interesse op te wekken en actie uitlokken. Om dit te bereiken is het belangrijk dat u weet wat er bij de doelgroep leeft, wat ze willen en waar ze behoeften aan hebben. Voor veel ondernemers is copywriting lastig. Dit komt vaak omdat het lastig is om, in al uw enthousiasme, niet vanuit uzelf of de onderneming te denken, maar vanuit de doelgroep. Onze copywriters nemen ‘deze bril’ van uw over. Poetsen er de vlekken vanaf die blind maken en zetten zich in om met tekst de (gewenste)doelgroep te prikkelen.


Wij schrijven content op veel gebieden, meer weten over onze (maandelijkse) copywriting diensten? Neem dan contact op.
 

Content marketing door online marketing specialisten!

Dus... Vandaag nog starten om morgen bij de doelgroep op te vallen?

"Hoe sneller u realiseert dat u een stabiele basis nodig heeft en een partner die uw groei dagelijks stimuleert, niet alleen fysiek maar ook financieel, en voor de komende generaties, hoe gemakkelijker het voor u is om te claimen wat van uiteindelijk van u is."

Webcontent Marketing


Hoe ziet het uitbesteden van content eruit als we kennis zullen maken?

In 4 stappen uw samenwerking starten met  Webcontent Marketing

Telefonisch interview

In een telefonisch interview zullen wij alle informatie verzamelen over uw bedrijf. Denk hierbij aan gewenste zoekwoorden, wie uw concurrenten zijn, wat uw core business is en wat uw online doelen zijn die we samen willen bereiken.



Marketing Scan

Voor elk doel verzamelen we gegevens over de belangrijkste parameters: zoekvolume, relatieve verkeersprognose, aantal zoekresultaten, concurrentievermogen en nog veel meer.


Advies op maat

In het 2de telefonisch interview ontvang u direct praktische tips om problemen op te lossen en te elimineren. We delen onze tips & tricks en we lichten toe wat wij kunnen betekenen voor uw bedrijf.

Starten

Aan de hand van het eerste rapport en het telefonisch interview stellen we realistische doelen op en kunt u bepalen of we kunnen starten met uw project. Analyse website aanvragen? Dan slaan we telefoongesprek 1 over.


Oke, GO!
Share by: