CRO - Conversion Rate Optimization

Waarom kiezen voor een SEO bureau dat CRO (nl: Conversieratio optimalisatie) beheerst?

Waarom kiezen voor CRO en dat te combineren in SEO marketing?

Elke onderneming dan online is gevestigd met een moderne website zou moeten investeren in CRO marketing. Het is een onschatbare manier om te controleren hoe bezoekers omgaan met je website op de pc en mobiele apparaten, zodat je ervoor kunt zorgen dat u de nodige stappen onderneemt om hen aan te moedigen om een conversie uit te voeren.


Wij maken gebruik van tientallen verschillende datastromen om het gedrag te meten van je bezoekers.

Conversion Rate Optimization

Een online strategie-

gesprek in gratis.?

Investeer in je toekomst met een gratis gesprek.

Bekijk agenda Online Meeting

Wat is CRO-marketing?

CRO marketing is een methode om het percentage bezoekers van je website te verhogen dat converteert, oftewel een gewenste actie onderneemt. Alles draait om het maken van conversies en het is daarom ook de heilige graal van elke marketeer. Toch kan verschillende dingen betekenen, afhankelijk van de doelstellingen van je bedrijf. Als producten verkopen een prioriteit is, zal elke verkoop een 'conversie' betekenen. Voor elke KPI (key performance indicators) is een conversie te meten.


Het belangrijkste doel is meer inkomsten te genereren of de betrokkenheid te vergroten. Welke conversies zijn er zoal? Denk bijvoorbeeld aan:

CRO Aanmelden van nieuwsbrief

Aanmelden van nieuwsbrief

Terugbelverzoek

Terugbelverzoek

CRO Bestand laten downloaden

Bestand laten downloaden

Een service upgraden

Een service upgraden

Telefoontje krijgen nieuwe klant

Inkomende telefoon nieuwe klant

Aanvraag via een offerteformulier

Aanvraag via een offerteformulier 

Conversieratio berekenen?

Simpele module voor het berekenen van een conversieratio leren?

Met een eenvoudige formule kun je de door u gekozen KPI gebruiken om de conversieratio te berekenen:


Totaal aantal conversies ÷ totaal aantal websitebezoekers x 100 = conversiepercentage


Je gebruikt deze cijfers op basis van een bepaalde periode, wij berekenen het voornamelijk per maand. Dus als jouw website in december 2022, 1000 bezoekers had, van wie er 200 een conversie hebben gegenereerd, is jouw conversieratio 20 procent zijn (200 ÷ 1000 x 100 = 20).


Waarom is SEO & CRO zo belangrijk?

4 redenen waarom CRO belangrijk is

Hogere conversieratio

1. Hogere conversieratio

Een hogere conversieratio betekent dat klanten meer betrokken zijn bij uw bedrijf, wat betekent dat ze meer tijd of geld besteden aan uw website. Het verbetert dus de klantervaring. Het kan met zoiets eenvoudigs als een leesbaarder lettertype, een uitnodigend design of een grotere CTR (Call to Action) knop, of juist een andere kleur CTR knop. Kleine veranderingen zoals deze kunnen de klantervaring helemaal anders maken. Om hierachter te komen moet er veel data gemeten worden en we weten de weg.

Meer inkomsten

2. Meer inkomsten

Meer inkomsten genereren? Inderdaad, CRO. Ook indirecte conversies, zoals het downloaden van inhoud en het registreren van persoonlijke informatie verhogen de betrokkenheid. Daarom wordt er vaak ook gebruik gemaakt van de optie 'registreer u voor onze nieuwsbrief'. Zo kunt u altijd uw klanten herinneren aan uw bestaan en zullen ze u nooit vergeten, buiten het feit dat u mooie acties kunt delen waarom u weer conversies kunt draaien.


Waardevolle klanten voor conversion

3. Waardevolle klanten

Het opnieuw ontwerpen van de lay-out van uw website, de back-end optimaliseren of het verdubbelen van uw online marketingactiviteiten, zoals SEO of PPC campagne. zal conversies van huidige bezoekers stimuleren, wat kosten effectiever is dan het aantrekken van nieuwe bezoekers. Zo haalt u meer waarde uit uw bestaande klanten. Door meer uit uw bestaande klanten te halen is er uiteraard ook weer meer ruimte en budget voor uw nieuwe klanten.


CRO Naamsbekendheid

4. Naamsbekendheid

Naamsbekendheid vergroten en groei van merkaffiniteit is een must-have-position in de zoekmachines. Naamsbekendheid en betrokkenheid betekent dat uw bedrijfsnaam (merk) een grotere rol speelt in het leven van uw klanten. Dat zorgt ervoor dat ze er eerder aan denken bij het overwegen van een aankoop, en er meer over vertellen aan vrienden en familie. Mond-op-mond reclame na aanleiding van een online conversie is uiteraard dubbel conversie.


CRO marketingstrategie in a 'nutshell'

We definiëren eerst het woord conversie. Zoals we hebben gezien, kan een conversie vele vormen aannemen. Om uw CRO te meten, moeten we eerst beslissen welke KPI we gaan meten. Dit kan variëren afhankelijk van de campagne die we uitvoeren, maar het is van belang dat we bepalen wat het doel is. Alles draait om data. Een kleine opsomming van enkele punten waarop u dient te focussen:


  • Doelgroep
  • Geografische gegevens (locatie of instellingen per land)
  • Demografie (geslacht of leeftijd)
  • Interesse
  • Gedrag


Op basis van deze gegevens kunnen we verschillende segmenten verdelen en vervolgens zelfs sub-segmenten binnen segmenten maken. Voor een nog gedetailleerder klantbeeld kunnen we ook nog eens alles rangschikken om ervoor te zorgen dat u alleen de meest waardevolle klanten target met actueel en relevant marketingmateriaal dat ze aantrekkelijk vinden en wat lijd tot conversie.


SEO Analyse
  • Content Marketing

    Content Marketing

    Schrijf uw onderschrift hier
    Knop

Problemen tijdens onze CRO & SEO analyse?

Converteren uw bezoekers niet? Dat kan te maken hebben met:


  • Slechte lay-out of onoverzichtelijk
  • Langzaam ladende website pagina's
  • Verkeerde keuze lettertypen
  • Afbeeldingen worden niet geladen
  • Afbeeldingen zijn verkeerd opgemaakt
  • Niet overtuigende reviews
  • Een CTA die niet werkt
  • Opdringerige of schreeuwende advertenties
  • Interne linken die niet werken


Wij draaien daarom onder andere elke maand web-audits van onze klanten. Iedereen kan wel eens wat vergeten, maar dat wordt niet gewaardeerd in Google-land. Als uw gebruikers niet blij zijn, is Google ook niet blij, wij niet blij, en u dus ook niet blij. En we willen allemaal blij zijn toch? 😁


Dat is de reden dat wij elke maand web-audits draaien, testen wat wel werkt, testen wat niet werkt, analyseren, analyseren, analyseren en analyseren. Dat allemaal heeft de mooie term 'cro' en wij zijn daar goed in!



Share by: