Aanmelden van nieuwsbrief
Elke onderneming dan online is gevestigd met een moderne website zou moeten investeren in CRO marketing. Het is een onschatbare manier om te controleren hoe bezoekers omgaan met je website op de pc en mobiele apparaten, zodat je ervoor kunt zorgen dat jij de nodige stappen onderneemt om hen aan te moedigen om een conversie uit te voeren.
CRO marketing is een methode om het percentage bezoekers van je website te verhogen dat converteert, oftewel een gewenste actie onderneemt. Alles draait om het maken van conversies en het is daarom ook de heilige graal van elke marketeer. Toch kan verschillende dingen betekenen, afhankelijk van de doelstellingen van je bedrijf. Als producten verkopen een prioriteit is, zal elke verkoop een 'conversie' betekenen. Voor elke KPI (key performance indicators) is een conversie te meten.
Het belangrijkste doel is meer inkomsten te genereren of de betrokkenheid te vergroten. Welke conversies zijn er zoal? Denk bijvoorbeeld aan:
Aanmelden van nieuwsbrief
Terugbelverzoek
Bestand laten downloaden
Een service upgraden
Inkomende telefoon nieuwe klant
Aanvraag via een offerteformulier
Met een eenvoudige formule kun je de door u gekozen KPI gebruiken om de conversieratio te berekenen:
Totaal aantal conversies ÷ totaal aantal websitebezoekers x 100 = conversiepercentage
Je gebruikt deze cijfers op basis van een bepaalde periode, wij berekenen het voornamelijk per maand. Dus als jouw website in december 2022, 1000 bezoekers had, van wie er 200 een conversie hebben gegenereerd, is jouw conversieratio 20 procent zijn (200 ÷ 1000 x 100 = 20).
1. Hogere conversieratio
Een hogere conversieratio betekent dat je klanten meer betrokken zijn bij jouw bedrijf, wat resulteert in meer tijd of geld die ze besteden op jouw website. Dit verbetert de klantervaring. Dit kan zo simpel zijn als een leesbaarder lettertype, een uitnodigend design, een grotere of anders gekleurde CTA-knop. Kleine veranderingen zoals deze kunnen de klantervaring compleet veranderen. Om deze verbeteringen te identificeren, moet er veel data worden geanalyseerd, en daar helpen wij je graag bij.
๏ปฟ
2. Meer inkomsten
Wil je meer inkomsten genereren? Dan is CRO de oplossing. Ook indirecte conversies, zoals het downloaden van content of het registreren van persoonlijke gegevens, verhogen de betrokkenheid. Door bijvoorbeeld een 'schrijf je in voor onze nieuwsbrief'-optie aan te bieden, kun je je klanten regelmatig herinneren aan jouw bedrijf. Dit zorgt ervoor dat ze je niet vergeten en biedt je de mogelijkheid om acties te delen die tot nieuwe conversies leiden.
3. Waardevolle klanten
Het opnieuw ontwerpen van de lay-out van je website, het optimaliseren van de back-end of het verdubbelen van je online marketingactiviteiten, zoals SEO of jouw PPC-campagne, zal de conversies van bestaande bezoekers stimuleren. Dit is vaak kosteneffectiever dan het aantrekken van nieuwe bezoekers. Zo haal je meer waarde uit je huidige klanten, wat je vervolgens meer ruimte en budget geeft om nieuwe klanten aan te trekken.
๏ปฟ
4. Naamsbekendheid
Het vergroten van je naamsbekendheid en merkaffiniteit is essentieel voor een sterke positie in de zoekmachines. Een grotere naamsbekendheid en betrokkenheid betekenen dat jouw merk een belangrijkere rol speelt in het leven van je klanten. Dit zorgt ervoor dat ze eerder aan jou denken bij het doen van een aankoop en er meer over vertellen aan vrienden en familie. Mond-tot-mondreclame na een online conversie is uiteraard dubbel waardevol.
๏ปฟ
Laten we eerst het begrip conversie definiëren. Zoals je hebt gezien, kan een conversie in verschillende vormen voorkomen. Om je conversieratio (CRO) te meten, moeten we eerst bepalen welke KPI's we gaan bijhouden. Dit kan variëren afhankelijk van de campagne die we uitvoeren, maar het is cruciaal om duidelijk vast te stellen wat het doel is. Alles draait om data. Hier zijn een paar belangrijke punten waarop je je moet focussen:
Op basis van deze gegevens kunnen we verschillende segmenten maken en zelfs subsegmenten binnen deze groepen vormen. Voor een nog gedetailleerder klantprofiel kunnen we alles verder rangschikken. Zo zorgen we ervoor dat je alleen de meest waardevolle klanten bereikt met actueel en relevant marketingmateriaal dat hen aanspreekt en leidt tot conversie.
๏ปฟ
Converteren uw bezoekers niet? Dat kan te maken hebben met:
Daarom voeren we elke maand web-audits uit voor onze klanten. Iedereen kan wel eens iets over het hoofd zien, maar in Google-land wordt dat niet gewaardeerd. Als jouw gebruikers niet tevreden zijn, is Google dat ook niet, en dat maakt ons allemaal minder blij. En we willen toch allemaal tevreden klanten? ๐ Dit is precies waarom we elke maand web-audits doen. We testen wat werkt, ontdekken wat niet werkt, en analyseren, analyseren, analyseren. Dit alles valt onder de noemer 'CRO', en daar zijn wij heel goed in!
Wil je ook een optimale website die zowel jouw klanten als Google blij maakt? Neem vandaag nog contact met ons op voor een gratis consult!
"We hebben een hele goede start gehad, ondanks dat ik erg bekend ben in Den Haag gaf ik het toch een kans. Ondanks onze stappenplan, waarin we duidelijke doelen hadden gemaakt voor 12 maanden voor SEO en AdWords, behaalde we onze doelen al binnen 2 maanden met alleen SEO. We hadden direct 35% meer omzet. Rini doet precies wat hij belooft!"
โ โ โ โ โ
Esmee Sawyer Hairstudio
"Het is fijn om met Webcontent Marketing samen te werken. Echt een hele fijne lange termijn samenwerking. De migratie van onze WordPress website naar hun CMS systeem is echt een hele verbetering! Ook zijn de Google Ads kosten flink verlaagt door hun verschillende Ads technieken! Onze vindbaarheid is echt enorm! Bedankt Rini!"
โ โ โ โ โ
Isosel Vloerisolatie
"Webcontent Marketing haar aanpak voor het oplossen van problemen is creatief en interessant. Samen hebben we oplossingen gevonden die ervoor zorgen dat ik per maand minimaal 30 offerte aanvragen ontvang! Ons bedrijf staat echt versteld van de kennis en de betaalbare mogelijkheden die worden geboden. Écht een aanrader voor elke ondernemer!"
โ โ โ โ โ
GRT Gevelwerken
We zijn verhuisd!
Verlengde Hoge Klei 22
2242NS Wassenaar
Ben je als bedrijf op zoek naar een betrouwbare full-service marketingpartner voor de lange termijn? Webcontent Marketing is jouw specialist op het gebied van SEO en PPC, gevestigd in de regio Den Haag, Zuid-Holland.
Wat begon als een kleinschalig webdesign- en SEO-bureau in Den Haag, is inmiddels uitgegroeid tot een internationaal full-service, one-stop-shop voor al je digitale marketingbehoeften. Of het nu gaat om het verbeteren van je zoekmachinepositie met SEO of het opzetten van effectieve PPC Google AdWords campagnes, wij bieden een compleet pakket aan diensten om jouw online succes te garanderen.
Copyright 2015 - 2024 © Webcontent Marketing | Webdesign & SEO Bureau Den Haag | Online Marketing Bureau
Website laten maken Den Haag. Algemene voorwaarden | Privacy