CRO - Conversion Rate Optimization 

Laat je website beter converteren!

Waarom kiezen voor een SEO-bureau dat CRO beheerst? Wij zorgen niet alleen voor meer verkeer naar je website, maar ook voor een hogere conversie van bezoekers naar klanten. Wil je je online resultaten verbeteren? Vraag een online SEO analyse aan.

Waarom kiezen voor CRO en dat te combineren in SEO marketing?

Elke onderneming dan online is gevestigd met een moderne website zou moeten investeren in CRO marketing. Het is een onschatbare manier om te controleren hoe bezoekers omgaan met je website op de pc en mobiele apparaten, zodat je ervoor kunt zorgen dat jij de nodige stappen onderneemt om hen aan te moedigen om een conversie uit te voeren.


  • Wij maken gebruik van tientallen verschillende datastromen om het gedrag te meten van je bezoekers.
Conversion Rate Optimization

Wat is CRO-marketing?

CRO marketing is een methode om het percentage bezoekers van je website te verhogen dat converteert, oftewel een gewenste actie onderneemt. Alles draait om het maken van conversies en het is daarom ook de heilige graal van elke marketeer. Toch kan verschillende dingen betekenen, afhankelijk van de doelstellingen van je bedrijf. Als producten verkopen een prioriteit is, zal elke verkoop een 'conversie' betekenen. Voor elke KPI (key performance indicators) is een conversie te meten.


Het belangrijkste doel is meer inkomsten te genereren of de betrokkenheid te vergroten. Welke conversies zijn er zoal? Denk bijvoorbeeld aan:

CRO Aanmelden van nieuwsbrief

Aanmelden van nieuwsbrief

Terugbelverzoek

Terugbelverzoek

CRO Bestand laten downloaden

Bestand laten downloaden

Een service upgraden

Een service upgraden

Telefonisch contactmoment

Inkomende telefoon nieuwe klant

Aanvraag via een offerteformulier

Aanvraag via een offerteformulier 

Conversieratio berekenen?

Simpele module voor het berekenen van een conversieratio leren?

Met een eenvoudige formule kun je de door u gekozen KPI gebruiken om de conversieratio te berekenen:


Totaal aantal conversies ÷ totaal aantal websitebezoekers x 100 = conversiepercentage


Je gebruikt deze cijfers op basis van een bepaalde periode, wij berekenen het voornamelijk per maand. Dus als jouw website in december 2022, 1000 bezoekers had, van wie er 200 een conversie hebben gegenereerd, is jouw conversieratio 20 procent zijn (200 ÷ 1000 x 100 = 20).


Waarom is SEO & CRO zo belangrijk?

4 redenen waarom CRO belangrijk is

Hogere conversieratio

1. Hogere conversieratio

Een hogere conversieratio betekent dat je klanten meer betrokken zijn bij jouw bedrijf, wat resulteert in meer tijd of geld die ze besteden op jouw website. Dit verbetert de klantervaring. Dit kan zo simpel zijn als een leesbaarder lettertype, een uitnodigend design, een grotere of anders gekleurde CTA-knop. Kleine veranderingen zoals deze kunnen de klantervaring compleet veranderen. Om deze verbeteringen te identificeren, moet er veel data worden geanalyseerd, en daar helpen wij je graag bij.

๏ปฟ

Meer inkomsten

2. Meer inkomsten

Wil je meer inkomsten genereren? Dan is CRO de oplossing. Ook indirecte conversies, zoals het downloaden van content of het registreren van persoonlijke gegevens, verhogen de betrokkenheid. Door bijvoorbeeld een 'schrijf je in voor onze nieuwsbrief'-optie aan te bieden, kun je je klanten regelmatig herinneren aan jouw bedrijf. Dit zorgt ervoor dat ze je niet vergeten en biedt je de mogelijkheid om acties te delen die tot nieuwe conversies leiden.



Waardevolle klanten voor conversion

3. Waardevolle klanten

Het opnieuw ontwerpen van de lay-out van je website, het optimaliseren van de back-end of het verdubbelen van je online marketingactiviteiten, zoals SEO of jouw PPC-campagne, zal de conversies van bestaande bezoekers stimuleren. Dit is vaak kosteneffectiever dan het aantrekken van nieuwe bezoekers. Zo haal je meer waarde uit je huidige klanten, wat je vervolgens meer ruimte en budget geeft om nieuwe klanten aan te trekken.

๏ปฟ

CRO Naamsbekendheid

4. Naamsbekendheid

Het vergroten van je naamsbekendheid en merkaffiniteit is essentieel voor een sterke positie in de zoekmachines. Een grotere naamsbekendheid en betrokkenheid betekenen dat jouw merk een belangrijkere rol speelt in het leven van je klanten. Dit zorgt ervoor dat ze eerder aan jou denken bij het doen van een aankoop en er meer over vertellen aan vrienden en familie. Mond-tot-mondreclame na een online conversie is uiteraard dubbel waardevol.

๏ปฟ

CRO marketingstrategie in 'a nutshell'

Laten we eerst het begrip conversie definiëren. Zoals je hebt gezien, kan een conversie in verschillende vormen voorkomen. Om je conversieratio (CRO) te meten, moeten we eerst bepalen welke KPI's we gaan bijhouden. Dit kan variëren afhankelijk van de campagne die we uitvoeren, maar het is cruciaal om duidelijk vast te stellen wat het doel is. Alles draait om data. Hier zijn een paar belangrijke punten waarop je je moet focussen:


  • Doelgroep
  • Geografische gegevens (locatie of instellingen per land)
  • Demografie (geslacht of leeftijd)
  • Interesse
  • Gedrag


Op basis van deze gegevens kunnen we verschillende segmenten maken en zelfs subsegmenten binnen deze groepen vormen. Voor een nog gedetailleerder klantprofiel kunnen we alles verder rangschikken. Zo zorgen we ervoor dat je alleen de meest waardevolle klanten bereikt met actueel en relevant marketingmateriaal dat hen aanspreekt en leidt tot conversie.

๏ปฟ

SEO Analyse
  • Content Marketing

    Content Marketing

    Schrijf uw onderschrift hier
    Knop

Problemen tijdens onze CRO & SEO analyse?

Converteren uw bezoekers niet? Dat kan te maken hebben met:


  • Slechte lay-out of onoverzichtelijk
  • Langzaam ladende website pagina's
  • Verkeerde keuze lettertypen
  • Afbeeldingen worden niet geladen
  • Afbeeldingen zijn verkeerd opgemaakt
  • Niet overtuigende reviews
  • Een CTA die niet werkt
  • Opdringerige of schreeuwende advertenties
  • Interne linken die niet werken


Daarom voeren we elke maand web-audits uit voor onze klanten. Iedereen kan wel eens iets over het hoofd zien, maar in Google-land wordt dat niet gewaardeerd. Als jouw gebruikers niet tevreden zijn, is Google dat ook niet, en dat maakt ons allemaal minder blij. En we willen toch allemaal tevreden klanten? ๐Ÿ˜ Dit is precies waarom we elke maand web-audits doen. We testen wat werkt, ontdekken wat niet werkt, en analyseren, analyseren, analyseren. Dit alles valt onder de noemer 'CRO', en daar zijn wij heel goed in!


Wil je ook een optimale website die zowel jouw klanten als Google blij maakt? Neem vandaag nog contact met ons op voor een gratis consult!


Share by: