Aanmelden van nieuwsbrief
Elke onderneming dan online is gevestigd met een moderne website zou moeten investeren in CRO marketing. Het is een onschatbare manier om te controleren hoe bezoekers omgaan met je website op de pc en mobiele apparaten, zodat je ervoor kunt zorgen dat u de nodige stappen onderneemt om hen aan te moedigen om een conversie uit te voeren.
Wij maken gebruik van tientallen verschillende datastromen om het gedrag te meten van je bezoekers.
gesprek in gratis.?
Investeer in je toekomst met een gratis gesprek.
CRO marketing is een methode om het percentage bezoekers van je website te verhogen dat converteert, oftewel een gewenste actie onderneemt. Alles draait om het maken van conversies en het is daarom ook de heilige graal van elke marketeer. Toch kan verschillende dingen betekenen, afhankelijk van de doelstellingen van je bedrijf. Als producten verkopen een prioriteit is, zal elke verkoop een 'conversie' betekenen. Voor elke KPI (key performance indicators) is een conversie te meten.
Het belangrijkste doel is meer inkomsten te genereren of de betrokkenheid te vergroten. Welke conversies zijn er zoal? Denk bijvoorbeeld aan:
Aanmelden van nieuwsbrief
Terugbelverzoek
Bestand laten downloaden
Een service upgraden
Inkomende telefoon nieuwe klant
Aanvraag via een offerteformulier
Met een eenvoudige formule kun je de door u gekozen KPI gebruiken om de conversieratio te berekenen:
Totaal aantal conversies ÷ totaal aantal websitebezoekers x 100 = conversiepercentage
Je gebruikt deze cijfers op basis van een bepaalde periode, wij berekenen het voornamelijk per maand. Dus als jouw website in december 2022, 1000 bezoekers had, van wie er 200 een conversie hebben gegenereerd, is jouw conversieratio 20 procent zijn (200 ÷ 1000 x 100 = 20).
1. Hogere conversieratio
Een hogere conversieratio betekent dat klanten meer betrokken zijn bij uw bedrijf, wat betekent dat ze meer tijd of geld besteden aan uw website. Het verbetert dus de klantervaring. Het kan met zoiets eenvoudigs als een leesbaarder lettertype, een uitnodigend design of een grotere CTR (Call to Action) knop, of juist een andere kleur CTR knop. Kleine veranderingen zoals deze kunnen de klantervaring helemaal anders maken. Om hierachter te komen moet er veel data gemeten worden en we weten de weg.
2. Meer inkomsten
Meer inkomsten genereren? Inderdaad, CRO. Ook indirecte conversies, zoals het downloaden van inhoud en het registreren van persoonlijke informatie verhogen de betrokkenheid. Daarom wordt er vaak ook gebruik gemaakt van de optie 'registreer u voor onze nieuwsbrief'. Zo kunt u altijd uw klanten herinneren aan uw bestaan en zullen ze u nooit vergeten, buiten het feit dat u mooie acties kunt delen waarom u weer conversies kunt draaien.
3. Waardevolle klanten
Het opnieuw ontwerpen van de lay-out van uw website, de back-end optimaliseren of het verdubbelen van uw online marketingactiviteiten, zoals SEO of PPC campagne. zal conversies van huidige bezoekers stimuleren, wat kosten effectiever is dan het aantrekken van nieuwe bezoekers. Zo haalt u meer waarde uit uw bestaande klanten. Door meer uit uw bestaande klanten te halen is er uiteraard ook weer meer ruimte en budget voor uw nieuwe klanten.
4. Naamsbekendheid
Naamsbekendheid vergroten en groei van merkaffiniteit is een must-have-position in de zoekmachines. Naamsbekendheid en betrokkenheid betekent dat uw bedrijfsnaam (merk) een grotere rol speelt in het leven van uw klanten. Dat zorgt ervoor dat ze er eerder aan denken bij het overwegen van een aankoop, en er meer over vertellen aan vrienden en familie. Mond-op-mond reclame na aanleiding van een online conversie is uiteraard dubbel conversie.
We definiëren eerst het woord conversie. Zoals we hebben gezien, kan een conversie vele vormen aannemen. Om uw CRO te meten, moeten we eerst beslissen welke KPI we gaan meten. Dit kan variëren afhankelijk van de campagne die we uitvoeren, maar het is van belang dat we bepalen wat het doel is. Alles draait om data. Een kleine opsomming van enkele punten waarop u dient te focussen:
Op basis van deze gegevens kunnen we verschillende segmenten verdelen en vervolgens zelfs sub-segmenten binnen segmenten maken. Voor een nog gedetailleerder klantbeeld kunnen we ook nog eens alles rangschikken om ervoor te zorgen dat u alleen de meest waardevolle klanten target met actueel en relevant marketingmateriaal dat ze aantrekkelijk vinden en wat lijd tot conversie.
Converteren uw bezoekers niet? Dat kan te maken hebben met:
Wij draaien daarom onder andere elke maand web-audits van onze klanten. Iedereen kan wel eens wat vergeten, maar dat wordt niet gewaardeerd in Google-land. Als uw gebruikers niet blij zijn, is Google ook niet blij, wij niet blij, en u dus ook niet blij. En we willen allemaal blij zijn toch? 😁
Dat is de reden dat wij elke maand web-audits draaien, testen wat wel werkt, testen wat niet werkt, analyseren, analyseren, analyseren en analyseren. Dat allemaal heeft de mooie term 'cro' en wij zijn daar goed in!
"We hebben een hele goede start gehad, ondanks dat ik erg bekend ben in Den Haag gaf ik het toch een kans. Ondanks onze stappenplan, waarin we duidelijke doelen hadden gemaakt voor 12 maanden voor SEO en AdWords, behaalde we onze doelen al binnen 2 maanden met alleen SEO. We hadden direct 35% meer omzet. Rini doet precies wat hij belooft!"
★★★★★
Esmee Sawyer Hairstudio
"Het is fijn om met Webcontent Marketing samen te werken. Echt een hele fijne lange termijn samenwerking. De migratie van onze WordPress website naar hun CMS systeem is echt een hele verbetering! Ook zijn de Google Ads kosten flink verlaagt door hun verschillende Ads technieken! Onze vindbaarheid is echt enorm! Bedankt Rini!"
★★★★★
Isosel Vloerisolatie
"Webcontent Marketing haar aanpak voor het oplossen van problemen is creatief en interessant. Samen hebben we oplossingen gevonden die ervoor zorgen dat ik per maand minimaal 30 offerte aanvragen ontvang! Ons bedrijf staat echt versteld van de kennis en de betaalbare mogelijkheden die worden geboden. Écht een aanrader voor elke ondernemer!"
★★★★★
GRT Gevelwerken
gesprek in gratis.?
Investeer in je toekomst met een gratis gesprek.
We zijn verhuisd!
Verlengde Hoge Klei 22
2242NS Wassenaar
Bent je als bedrijf op zoek naar een langdurige full-service marketing partner?
Webcontent Marketing is een gespecialiseerd SEO & content marketing bureau, gevestigd in de regio Den Haag, Zuid-Holland.
Ook hebben wij nu een vestiging geopend in Wassenaar. We zijn gestart als een Webdesign & SEO bureau in Den Haag en zijn ondertussen uitgeroeid tot een full-service, one-stop-shop voor al jouw digitale marketing behoeftes.
Copyright 2015 - 2024 © Webcontent Marketing | Webdesign & SEO Bureau Den Haag | Online Marketing Bureau
Website laten maken Den Haag. Algemene voorwaarden | Privacy