wat doet een marketing bureau?
Als je net je eigen bedrijf hebt opgericht, is je eerste zorg waarschijnlijk het genereren van nieuwe aanvragen en omzet. Wanneer de financiën stabiel zijn en je rekeningen en (eventueel) medewerkers betaald zijn, kun je investeren in marketing om de langetermijngroei te waarborgen. Je denkt er misschien aan om een marketingbureau in te huren, maar hoe doe je dat als je niet precies weet wat ze doen?
Er is een belangrijke vraag die we daarom vandaag gaan bespreken: Wat doet een marketingbureau?
We zullen de typische diensten die marketingbureaus aanbieden, onze processen, de voor- en nadelen van het inhuren van een marketing bureau, zoals Webcontent Marketing en meer/
Een marketingbureau is een onderneming die gespecialiseerd is in het aanbieden van marketingdiensten aan cliënten uit diverse sectoren. Deze bureaus zetten zich in om de bedrijven van hun klanten, zoals Webcontent Marketing, te laten groeien door hun omzet te verhogen en hun zakelijke doelstellingen te realiseren.
Een marketingbureau helpt jouw bedrijf om zijn producten en diensten effectiever op de markt te brengen, wat leidt tot meer inkomsten. Om dit te bereiken, concentreert het bureau zich op het ideale klantprofiel van de cliënt en ontwikkelt en verfijnt het digitale marketingstrategieën om uiteindelijk de gestelde doelen te bereiken.
Er zijn verschillende soorten marketingbureaus, zoals:
De diensten variëren van bureau tot bureau, dus het is belangrijk dat je goed onderzoek doet voordat je een keuze maakt. Voor meer informatie over hoe je de juiste marketingpartner voor jouw bedrijf, zoals Webcontent Marketing, kunt kiezen, blijf onze blogs volgen vanaf 2024.
Marketingbureaus bieden een breed scala aan diensten. Sommige bureaus zijn gespecialiseerd in specifieke diensten, terwijl andere een divers aanbod onder één dak hebben. De keuze voor het juiste marketingbureau hangt af van je doelen en je budget.
Hier zijn 8 van de meest typische diensten die digitale marketingbureaus aanbieden:
Veel bureaus bieden tegenwoordig zoekmachineoptimalisatie aan. Dit omvat on-page optimalisatie, werkzaamheden aan je website en off-page optimalisatie, zoals linkbuilding.
Zoek je deskundige hulp bij Facebook/Instagram Ads of Google Ads? Kies dan voor een bureau dat betaalde media marketing aanbiedt. Dit is één van de meest uitdagende gebieden van marketing, maar het is ook gemakkelijk om direct de ROI te zien.
Goede bureaus kunnen contentstrategieën creëren en uitvoeren. Dit betekent alles van onderzoek tot het optimaliseren en publiceren van content op je website en blog.
Hierbij analyseert het bureau je marketingactiviteiten en vergelijkt deze met die van je belangrijkste concurrenten. Ze kunnen je merkidentiteit, SEO-prestaties, gebruikerservaring, marktaandeel en meer analyseren.
Een goed marketingbureau kan een analyse maken van je bestaande merkidentiteit en ontwerp. Ze kunnen ook vanaf nul een geheel nieuwe merkidentiteit opbouwen, om je te helpen afstemmen op je doelgroep.
Dit is een veelvoorkomende dienst die door veel full-service en gespecialiseerde marketingbureaus wordt aangeboden. Linkbuilding houdt in dat je links van andere websites naar de website van een klant krijgt. Je kunt meestal pakketten van links kopen met specifieke criteria die het meest zinvol zijn voor je website. Deze helpen je om je belangrijkste pagina's sneller te laten ranken.
Webdesign is een geweldige aanvulling op de webontwikkelingsdiensten die veel bureaus aanbieden. Als een bureau beide diensten combineert, betekent dit dat ze een verscheidenheid aan websites, presentaties en grafische ontwerpen voor je bedrijf kunnen bouwen. Zelfs als je niet altijd een ontwerp nodig hebt, is het een geweldige toevoeging aan de bestaande diensten van een bureau. Wij helpen ondernemers van a tot z. Van de branding tot de voledige online marketing.
Afhankelijk van je behoeften en gewenste resultaten kun je kiezen voor een full-service marketingbureau zoals Webcontent Marketing. Echter, als je behoefte hebt aan niche-expertise, kan het inschakelen van een gespecialiseerd marketingbureau een betere keuze zijn voor je marketingrendement.Zo biden wij alleen marketing aan voor websites en niet voor webshops.
Dus als je op zoek bent naar een kant-en-klare oplossing voor servicegerichte websites dan ben je bij Webcontent Marketing aan het juiste adres. Doe dus goed onderzoek en bepaal eerst je behoeften, voordat je besluit samen te werken met een marketingbureau.
wat doet een marketing bureau?
Voordat een marketingbureau een nieuwe klant aanneemt en daadwerkelijk aan de slag gaat, zijn er verschillende stappen die gevolgd worden. Goede marketingbureaus hebben standaard werkprocedures en zij zullen je als nieuwe klant door dit proces begeleiden.
Hier is een typisch proces dat een nieuw bureau zal volgen voor nieuwe klanten:
Om ons beste werk te kunnen leveren, moeten wij, als marketingbureau, nauw samenwerken met de klant. Dit houdt in dat wij het volgende moeten ontdekken:
Doorgaans verzamelen wij, als jouw marketing bureau in Den Haag, deze informatie tijdens een gratis online strategie gesprek. In dit gesprek ontvangen wij de antwoorden die nodig zijn om een relatie te starten. Daarom plannen wij ook minstens één gesprek met de klant. Op die manier kunnen wij deze vragen stellen of de antwoorden op de vragenlijst bespreken. om te zien of wij een match zijn.
Afhankelijk van het type digitale marketingdiensten dat wij leveren, hebben wij toegang nodig tot relevante accounts. Bijvoorbeeld:
Dit zijn belangrijke stappen die wij nemen om te zorgen dat onze samenwerking met jou, als klant van Webcontent Marketing, soepel verloopt en gebaseerd is op wederzijds vertrouwen.
Een goede marketingbureau begint niet direct met het werk. In plaats daarvan voeren wij eerst een audit uit op de klantaccount om te ontdekken wat er eerder is gedaan en wat de resultaten waren. Dit is natuurlijk anders als je starter bent. Op deze manier kunnen wij eventuele fouten opsporen en manieren vinden om dingen efficiënter te doen.
Bijvoorbeeld, als SEO bureau nemen wij een kijkje in je Google Analytics, Search Console of andere gebruikte software om te ontdekken welke pagina's het beste presteren, en welke pagina's geen verkeer krijgen. Dit helpt ons te bepalen welke pagina's bewerkt en bijgewerkt moeten worden en welke content gesnoeid moet worden.
Dit zijn belangrijke stappen die wij nemen om te zorgen dat onze samenwerking met jou, als klant van Webcontent Marketing, soepel verloopt en gebaseerd is op wederzijds vertrouwen.
De audit is afgerond en wij beschikken over alle noodzakelijke informatie van de klant. Dit betekent dat wij, als marketingbureau, kunnen beginnen met het bedenken van nieuwe ideeën voor aankomende campagnes.
Normaal gesproken wordt er één digitaal marketingteam en één accountmanager toegewezen aan elke klant. Het team begint vervolgens vanaf nul met het creëren van nieuwe strategieën en het bedenken van nieuwe manieren om de door de klant gestelde doelen te bereiken.
Gedurende het ideeënproces zullen wij accountmanagers toewijzen. Zij zijn degenen die contact opnemen met de klant, mochten er aanvullende vragen zijn. Dit zijn belangrijke stappen die wij nemen om te zorgen dat onze samenwerking met jou soepel verloopt en gebaseerd is op wederzijds vertrouwen.
Dit is de vergadering waarbij wij, als marketingbureau, onze strategie aan de klant voorstellen. Kickoff Meetings bieden een kans voor de belanghebbenden binnen het bedrijf van de klant om relevante vragen te stellen. Ze kunnen ook opheldering krijgen over de strategie.
Wij presenteren gewoonlijk onze marketingcampagnes tijdens deze vergadering. Dit doen we met een planning voor de komende maand, kwartaal of jaar.
Communicatie met de klant is cruciaal voor marketingbedrijven zoals Webcontent Marketing. Veel klanten willen regelmatig updates ontvangen. En marketingbedrijven besteden liever tijd aan het werken aan campagnes dan aan telefoongesprekken.
De oplossing is het creëren van verschillende soorten rapportagesystemen. Dashboards zijn real-time documenten en pagina's die klanten op elk moment kunnen raadplegen om hun KPI's en metrics te controleren. Er zijn verschillende soorten dashboardsoftware. Deze software maakt verbinding met de accounts van klanten, waardoor zij toegang hebben tot real-time gegevens.
Dashboards zijn ook interactief en stellen klanten in staat om verschillende tijdsframes, metrics en weergaven te kiezen.
Rapporten zijn van nature meer statisch.
Een rapport is een document (een webpagina, presentatie of PDF) dat marketingbedrijven voor een specifieke periode versturen. Dit kan een wekelijks, maandelijks of driemaandelijks rapport zijn. Bij Webcontent Marketing kijkt de klant 24-7 live mee naar alles wat we doen, zodat die onbegrijpelijke rapportjes niet eens verstuurd hoeven te worden.
Goede rapportagesoftware stelt ons in staat om de manier waarop klanten deze rapporten ontvangen te automatiseren. Zo krijg jij toegang tot een compleet CRM systeem waarin je hele bedrijf gerund zal worden vanaf onze kant en waarbij we direct al jouw bedrijfsprocessen automatiseren. Zo hou je meer tijd over voor het werk in het bedrijf en zorgen wij voor meer autoriteit en een hogere kans op slagen bij het binnenhalen van je nieuwe klanten.
wat doet een marketing bureau?
Noteer de doelen die je wilt bereiken door het inhuren van een marketingbureau. Deze doelen moeten SMART zijn: specifiek, meetbaar, acceptabel, realistisch en tijdgebonden. Dit zal ook bepalen of je een specialist nodig hebt, zoals een reclamebureau, of een meer algemeen digitaal bureau.
Er zijn marketingbureaus met maandelijkse tarieven variërend van enkele honderden tot honderdduizenden dollars. Om het juiste bureau te vinden, bepaal je het budget dat je bereid bent te betalen.
Een goed verzoek vooraf in marketing is cruciaal om niet te veel betalen voor diensten die je helemaal niet nodig hebt.
Goede marketingbureaus hebben een portfolio van succesvol werk dat ze hebben uitgevoerd voor eerdere klanten en hun doelgroep. Je kunt bijvoorbeeld kijken naar hun klanten in de SEO of naar data van hun conversies in Advertentieplatforms. Hoe relevanter, hoe beter.
Bekijk zorgvuldig het sociaal bewijs van het bureau: reviews, recensies, casestudy's en meer. Deze kun je gebruiken om te zien of ze de resultaten boeken waar jij naar op zoek bent.
Zodra je het marketingbureau hebt gevonden dat je vertrouwt, zorg je dat samen ergens plaatst wat de werkwijze is. Dit omvat hoe je communiceert, hoe zij je project beheren, hoe en wanneer ze rapporteren en wat de tijdlijnen zijn voor hun proces. Tot slot moet je de resultaten van hun marketingstrategieën kunnen zien. Een goed bureau schaamt zich niet de resultaten te laten zien.
"We hebben een hele goede start gehad, ondanks dat ik erg bekend ben in Den Haag gaf ik het toch een kans. Ondanks onze stappenplan, waarin we duidelijke doelen hadden gemaakt voor 12 maanden voor SEO en AdWords, behaalde we onze doelen al binnen 2 maanden met alleen SEO. We hadden direct 35% meer omzet. Rini doet precies wat hij belooft!"
★★★★★
Esmee Sawyer Hairstudio
"Het is fijn om met Webcontent Marketing samen te werken. Echt een hele fijne lange termijn samenwerking. De migratie van onze WordPress website naar hun CMS systeem is echt een hele verbetering! Ook zijn de Google Ads kosten flink verlaagt door hun verschillende Ads technieken! Onze vindbaarheid is echt enorm! Bedankt Rini!"
★★★★★
Isosel Vloerisolatie
"Webcontent Marketing haar aanpak voor het oplossen van problemen is creatief en interessant. Samen hebben we oplossingen gevonden die ervoor zorgen dat ik per maand minimaal 30 offerte aanvragen ontvang! Ons bedrijf staat echt versteld van de kennis en de betaalbare mogelijkheden die worden geboden. Écht een aanrader voor elke ondernemer!"
★★★★★
GRT Gevelwerken
We zijn verhuisd!
Verlengde Hoge Klei 22
2242NS Wassenaar
Ben je als bedrijf op zoek naar een betrouwbare full-service marketingpartner voor de lange termijn? Webcontent Marketing is jouw specialist op het gebied van SEO en PPC, gevestigd in de regio Den Haag, Zuid-Holland.
Wat begon als een kleinschalig webdesign- en SEO-bureau in Den Haag, is inmiddels uitgegroeid tot een internationaal full-service, one-stop-shop voor al je digitale marketingbehoeften. Of het nu gaat om het verbeteren van je zoekmachinepositie met SEO of het opzetten van effectieve PPC Google AdWords campagnes, wij bieden een compleet pakket aan diensten om jouw online succes te garanderen.
Copyright 2015 - 2024 © Webcontent Marketing | Webdesign & SEO Bureau Den Haag | Online Marketing Bureau
Website laten maken Den Haag. Algemene voorwaarden | Privacy